سگ

راهنمای خرید خانه سگ

راهنمای خرید خانه سگ

خرید خانه سگ تنها مختص سگ‌هایی نیست که در خارج از خانه زندگی می‌کنند؛ بلکه سگ در داخل خانه نیز برای آسایش و رفاه خود به خانه مخصوص نیاز دارد. خانه سگ فضای امنی است که می‌تواند در خارج از خانه از سگ‌ها در برابر شرایط نامساعد آب‌وهوایی محافظت کند و یا در خانه فضایی مناسب برای استراحت سگ‌ها ایجاد کند. این محصول در انواع مختلفی تولید می‌شود و آشنایی با راهنمای خرید خانه سگ برای خرید این محصول لازم است. اگر می‌خواهید بهترین خانه سگ را برای این حیوان دوست‌داشتنی تهیه کنید با مقاله امروز همراه شوید. در این مقاله نکات بسیار مهمی را در رابطه ‌با خانه سگ و اینکه چه معیارهایی را در هنگام خرید باید در نظر داشته باشید با شما در میان خواهیم گذاشت.

 

خانه سگ چیست و چرا سگ‌ها به آن نیاز دارند؟

خانه سگ به یکی از لوازم ضروری سگ‌ها گفته می‌شود که مانند خانه انسان دارای ساختار است و از دیواره و سقف تشکیل شده است. این چهاردیواری می‌تواند نقش مهمی در محافظت و ایجاد حس آرامش برای سگ داشته باشد. خانه یکی از اولین لوازم ضروری در کنار باکس حمل‌ونقل سگ، قلاده، توالت سگ و… است.
سگ‌ها به شکل غریزی حیواناتی هستند که روحیه اجتماعی دارند و از بودن در جمع و با دیگر افراد لذت می‌برند؛ اما بسیاری مواقع آنها نیاز دارند تا در محیطی امن به استراحت بپردازند. این کار کمک می‌کند تا آنها احساس آرامش داشته باشند و تعامل بهتری در طول روز با دیگران برقرار کنند. اگر سگ شما در بیرون از منزل به سر می‌برد خانه سگ محیطی امن است تا در مقابل آب‌وهوای نامناسب از آنها محافظت کند. نه‌تنها سرما و رطوبت می‌تواند باعث آزار سگ شود؛ بلکه آفتاب داغ تابستان نیز می‌تواند باعث کلافه شدن این حیوان دوست‌داشتنی گردد. خانه سگ در هر دوی این وضعیت‌ها می‌تواند از سگ شما در برابر عوامل خارجی محافظت کند.

 

انواع خانه سگ

پیش از هر چیز در راهنمای خرید خانه سگ باید با انواع این خانه آشنا شوید. زمانی که شما به یک فروشگاه پت‌شاپ می‌روید با مدل‌های مختلفی از خانه سگ روبه‌رو می‌شوید، آگاهی از تفاوت‌های این خانه‌ها می‌تواند به شما کمک کند محصول مناسبی را انتخاب کنید. خانه سگ به‌صورت کلی به چند دسته زیر تقسیم می‌شود:

خانه سگ مناسب فضای باز

خانه‌هایی که برای فضای باز ساخته می‌شوند استحکام بسیار بالایی دارند. سگ‌هایی که معمولاً در محیط باز نگهداری می‌شوند جثه بزرگ‌تری دارند و به همین دلیل نگهداری از آنها در خانه ممکن نیست. برای این گونه سگ‌ها از خانه‌هایی مناسب با فضای باز استفاده می‌شود.

 

خانه‌های سگ سرپوشیده

خانه‌های سرپوشیده معمولاً ظاهری بسیار شیک و زیبا دارند. این خانه‌ها بیشتر مناسب نگهداری از سگ‌های کوچک هستند و در خانه قرار می‌گیرند. استحکام این خانه‌ها مناسب محیط بیرونی نیست؛ زیرا ممکن است سگ به آنها آسیب بزند و حتی برخی از قسمت‌های آن را بجود.

خانه سگ لانه‌ای

این مدل خانه مناسب سگ‌های بزرگی است که برای درازکشیدن به فضای مناسبی احتیاج دارند این مدل خانه شبیه خانه‌های سگ سرپوشیده است؛ اما از آنها می‌توان در فضای بیرون نیز استفاده کرد.

خانه نرم سگ

این خانه بسیار مناسب محیط داخلی خانه‌ها است و اضلاعی نرم دارد. استحکام این خانه‌ها چندان زیاد نیست و در فضای خارج از خانه استفاده نمی‌شوند. اگر به دنبال خانه‌ای مقاوم‌تر هستید خانه سگ پلاستیکی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. هرچند باید دانست این خانه اگر چه وزن سبکی دارد و ضد آب است؛ اما خوابیدن در آن به‌راحتی و نرمی خوابیدن در خانه نرم سگ نیست.

 

خانه تاشو سگ

این خانه به طور معمول از پلاستیک ساخته می‌شود و انتخابی مناسب برای زمان‌هایی است که شما می‌خواهید به سفرهای کمپینگ یا تعطیلات بروید. ازآنجاکه استحکام این خانه‌ها بالا نیست و می‌توانند به‌راحتی شکسته شوند مناسب استفاده دائمی نیستند.

خانه عایق‌بندی‌شده

اگر خانه سگ را برای استفاده در فضای باز تهیه می‌کنید حتماً نوع عایق‌بندی‌شده را انتخاب کنید. در انتخاب خانه عایق‌بندی‌شده باید به منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید توجه داشته باشید. برخی مناطق نیازی به خانه‌های ساخته شده از پلاستیک و مواد عایق سنگین ندارند. خانه‌های عایق‌بندی‌شده هم می‌توانند در برابر سرما از سگ محافظت کنند و هم با داشتن سیستم خنک‌کننده از سگ در برابر گرما محافظت نمایند.

به چه نکاتی باید هنگام انتخاب خانه سگ توجه کنیم؟

در راهنمای خرید خانه سگ شما باید به موارد متعددی پیش از خرید خانه توجه داشته باشید. در ادامه چند مورد بسیار مهم را برای شما شرح می‌دهیم:

اندازه خانه سگ

اولین نکته بسیار مهم در خرید پارک سگ  یا خانه توجه به ابعاد آن است. ابعاد خانه سگ باید با جثه سگ شما متناسب باشد تا سگ بتواند به‌راحتی در آن بخوابد یا بنشیند. درصورتی‌که خانه سگ ابعاد کوچکی داشته باشد احساس محصورشدن به سگ دست می‌دهد؛ از طرفی در تابستان گرمای بیش از حد خانه می‌تواند باعث آزار و گرمازدگی سگ شود.
اگر ابعاد خانه خیلی بزرگ باشد سگ احساس امنیت خود را از دست می‌دهد. همچنین فضای باز و بزرگ خانه سگ می‌تواند باعث شود سگ نتواند با گرمای بدن خود لانه را گرم کند. برای این که بتوانید برای حیوان خود لانه‌ای با ابعاد مناسب تهیه کنید می‌توانید موارد زیر را در انتخاب ابعاد در نظر داشته باشید:

  • ارتفاع خانه: 1.2 برابر قد سگ
  • عرض خانه: برابر با طول سگ
  • طول خانه: 1.2 برابر طول سگ
  • درگاه خانه: 0.8 ارتفاع شانه‌های سگ

 

توجه به نژاد سگ

یکی از نکات بسیار مهم دیگر در راهنمای خرید خانه سگ توجه به نژاد سگ است. سگ‌ها با توجه به نژاد خود، برخی مواقع نیاز به خانه مخصوصی دارند؛ به طور مثال خانه سگ نگهبان باید به‌گونه‌ای باشد که سگ زمانی که در آن نشسته نتواند اطراف خود را در طول روز ببیند. این مسئله به این دلیل اهمیت دارد که سگ نگهبان باید با دیدن افراد غریبه شروع به پارس‌کردن کند. زمانی که سگ در لانه به سر می‌برد و افراد زیادی را در طول روز می‌بیند این مسئله برایش عادی می‌شود و در واقع قابلیت نگهبانی خود را از دست می‌دهد.

جنس خانه سگ

بسیار مهم است که به ماده‌ای که خانه از آن ساخته شده توجه داشته باشید. امروزه از جنس‌های مختلفی همچون پلاستیک، چوب، پارچه و چوب پلاست برای تهیه خانه سگ استفاده می‌شود که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

 

خانه پلاستیکی سگ
پلاستیک ارزان‌ترین ماده‌ای است که می‌توان با آن لانه یا خانة مناسب سگ را ساخت. جدایی از ارزانی، پلاستیک سبک و قابل شستشو است. خانه‌هایی که از جنس پلاستیک ساخته می‌شود معمولاً در داخل خانه و آپارتمان استفاده می‌شوند.

خانه چوبی سگ
خانه چوبی سگ استحکام خوبی دارد و بوی خاص و طبیعی آن می‌تواند در آرامش سگ‌ها مؤثر باشد. خانه چوبی در ابعاد مختلفی برای سگ‌های کوچک و بزرگ ساخته می‌شود. به دلیل مقاومت بالای این خانه‌ها می‌توان از آن در محیط‌های باز همچون حیاط نیز استفاده کرد.

خانه چوب پلاست سگ
چوب پلاست مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد و به همین دلیل در مناطقی که باران زیاد می‌بارد می‌توان از خانه‌هایی با این جنس استفاده کرد. همچنین مقاومت آن به رطوبت باعث می‌شود برای شستشوی آنها نیز مشکلی نداشته باشید. چوب پلاست رنگ ثابت دارد و نیازی به رنگ‌کردن آن نخواهید داشت. این ویژگی باعث می‌شود هیچ‌گاه حالت رنگ‌ورورفته و کهنه پیدا نکند. چوب پلاست همچنین مانند چوب ترک نمی‌خورد و به همین دلیل جایگزین مناسب‌تری برای چوب است.

خانه سگ پارچه‌ای
این خانه مناسب فضای داخلی خانه شماست. خانه سگ پارچه‌ای قیمت ارزانی دارد و به‌راحتی در خانه نصب می‌شود. حتی جمع‌کردن آن نیز در چند دقیقه ممکن است. شما نیازی ندارید که خانه‌های پارچه‌ای را به پتو مجهز کنید. وزن سبک، نرم و لطیف بودن آن، و نصب و جمع‌آوری آسانش از جمله ویژگی‌های خانه سگ پارچه‌ای هستند. جدای از مزایای فوق خانه سگ پارچه‌ای مناسب فضای باز نمی‌باشد؛ زیرا در برابر آب و رطوبت مقاومت ندارد. در هنگام خرید این خانه باید به قابل شستشو بودن آن در ماشین لباسشویی توجه کنید؛ زیرا در غیر این صورت تمیزکردن آن بسیار دشوار است. کیفیت پارچه به‌کاررفته در این خانه نیز بسیار اهمیت دارد، در صورت نامرغوب بودن پارچه، خانه سگ بسیار زود فرسوده می‌شود.

قیمت خانه سگ

با توجه به کیفیت مواد سازنده خانه سگ قیمت‌های متفاوتی دارد. اگر شما بودجه زیادی در دسترس ندارید و تنها می‌خواهید یک خانه گرم و امن برای سگتان تهیه کنید بهتر است به سراغ گزینه خانه سگ پلاستیکی بروید.

نحوه تمیز کردن خانه سگ

هنگام خرید این محصول باید توجه کنید آیا قابل شستشو و تمیزکردن هست یا خیر. خانه‌های کوچک پارچه‌ای را می‌توان به طور معمول با استفاده از ماشین لباسشویی شست. خانه پلاستیکی با استفاده از جارو، جاروبرقی و دستمال مرطوب به‌راحتی تمیز می‌شود. در هنگام تمیزکردن خانه سگ هیچگاه از مواد شیمیایی پاک‌کننده استفاده نباید کرد؛ زیرا برای سگ خطرناک است. اگر خانه سگ شما با مواد طبیعی همچون نی عایق‌بندی‌شده است می‌توانید عایق آنها را به شکل مرتب تعویض کنید.

 

محل قرارگیری خانه سگ

نحوه قراردادن خانه سگ در محیط زندگی بسیار مهم است. اصلی‌ترین مکانی که شما می‌توانید خانه سگ را در آن قرار دهید روبروی درب‌خانه است. این کار کمک می‌کند سگ همیشه خانه را زیر نظر داشته باشد و احساس مسئولیت کند. احساس مسئولیت‌پذیری می‌تواند به سگ حسی از قدرت ببخشد؛ زیرا آنها به شکل غریزی می‌خواهند مراقب افرادی باشند که بخشی از خانواده آنها هستند.
نکته مهم دیگر قراردادن خانه سگ در جای آرام و امن است. اگر در خارج از منزل خانه سگ را قرار می‌دهید خصوصاً در فصل تابستان توجه داشته باشید که در معرض نور خورشید نباشد و سگ بتواند در سایه جایی برای خود پیدا کند.

لوازم موردنیاز برای مجهز کردن خانه سگ

اینکه چه چیزهایی باید در خانه سگ قرار دهید به نحوه استفاده سگ از خانه باز می‌گردد. اولین چیزی که در خانه سگ قرار می‌دهید باید یک کاسه آب باشد تا سگ هر زمان که احساس نیاز کرد بتواند آب بنوشد. به این مسئله در تابستان توجه ویژه‌ای داشته باشید. نکته مهم دیگر قراردادن یک پتو در لانه سگ است. اگر این پتو قبلاً توسط سگ استفاده شده می‌تواند باعث شود سگ به خانه جدیدش راحت‌تر عادت کند. برای فصل زمستان نیز شما می‌توانید برای عایق‌کاری بیشتر از پتوی حرارتی استفاده کنید.

 

معروف‌ترین برندهای تولیدکننده خانه سگ

اگر برای خرید لانه سگ به پت شاپ مراجعه می‌کنید این محصول را با برندهای متفاوتی می‌بینید. برندهای ایرانی و خارجی هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. امروزه برندهای ایرانی انواع خانه سگ را با کیفیت‌های بسیار بالا به تولید می‌رسانند. در ادامه با تعدادی از این برندها آشنا می‌شوید:

برند نینا پت (Nina Pet)

این برند ایرانی تمام تلاش خود را کرده تا محصولات خود را با استفاده از مواد بسیار مرغوب و ایمن تولید کند. خانه‌های سگ برند نینا پت انواع مختلفی دارند. تعدادی از آنها به شرح زیر هستند:

  • لانه چوبی سگ نینا پت
  • لانه سه‌گوش مناسب سگ و گربه‌های کوچک نینا پت
  • لانه چهارکاره سگ و گربه نینا پت مدل خرسی
  •  لانه سگ و گربه نینا پت مدل سه‌گوش وی آی پی

 

برند دانیل

برند دانیل امروزه به تولید انواع خانه سگ پرداخته و محصولات خود را در تنوع بالایی عرضه کرده است. تعدادی از محصولات این برند به شرح زیر هستند:

  • لانه چهارکاره دانیل
  • کلبه سه‌گوش دانیل
  • کلبه فانتزی طرح خانه دانیل
  • کلبه مکعبی سه‌کاره دانیل مدل چری

 

کلام پایانی

خرید خانه سگ یکی از ابتدایی‌ترین کارها برای به سرپرستی گرفتن این حیوان دوست‌داشتنی است. خانه سگ کمک می‌کند تا سگ در محیط خانه، فضای خصوصی برای خود داشته باشد و در خارج از خانه از شرایط آب‌وهوایی غیرعادی محافظت شود. در خرید خانه سگ باید به نکات بسیار مهمی توجه شود و به همین دلیل آگاهی از راهنمای خرید خانه سگ اهمیت بسیاری دارد. توجه به نژاد، اندازه و میزان تحرک سگ نقش مهمی در خرید خانه دارد. همچنین شما باید به جنس خانه، ایمنی، محیطی که خانه در آن قرار می‌گیرد و بسیاری موارد دیگر توجه داشته باشید. برای آگاهی از تمام موارد گفته شده مطالعه راهنمای خرید لوازم سگ می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین خانه سگ را تهیه نمایید.

منابع :

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *