گربه

چرا گربه من غذای خود را نمی جود؟

چرا گربه غذا را نمی جود

در حالی که برای انسان ها مهم است که غذای خود را قبل از قورت دادن به طور کامل بجوند، برای بسیاری از پستانداران دیگر، از جمله گربه ها، معمولاً اینطور نیست. انسان‌ها طیف گسترده‌ای از غذاهای مختلف را می‌خورند، از گیاهان سخت، دانه‌ها و آجیل‌هایی که باید توسط دندان‌های آسیاب ما خرد شوند تا غلات نرم که اصلاً نیازی به جویدن ندارند. به همین دلیل است که ما مجموعه‌های متنوعی از دندان‌ها داریم، از جمله دندان‌های پیش برای پاره کردن و بریدن و دندان‌های آسیاب برای قروچه کردن و جویدن.

همین امر را می توان در مورد سگ ها نیز گفت که شکارچیان و لاشخورهای طبیعی هستند و بیشتر غذاهایی را که با آنها برخورد می کنند می خورند. از طرف دیگر گربه ها گوشتخواران اجباری هستند و عادات غذایی کاملاً متفاوتی دارند. با این حال، اگر متوجه شدید که گربه غذای خود را نمی جود، آیا دلیلی برای نگرانی وجود دارد؟ به طور کلی، نه، گربه ها معمولا غذای خود را نمی جوند.
برای گربه‌ها غیرعادی نیست که تکه‌های غذای(خشک) را به طور کامل ببلعند! گربه‌ها می‌توانند یک کاسه کامل غذای سفت بخورند و فقط هر چند تکه آن را خرد کنند، و این می‌تواند باعث نگرانی صاحبان آنها شود.
در حقیقت، گربه ها به سختی غذای خود را می جوند و این رفتاری کاملا طبیعی است. گربه ها گوشتخواران اجباری هستند، به این معنی که حداقل در طبیعت، آنها معمولاً چیزی جز گوشت نمی خورند. گربه ها نه تنها برای زنده ماندن بلکه برای رشد به مقدار زیادی پروتئین حیوانی نیاز دارند. دو اسید آمینه ضروری که گربه ها نمی توانند سنتز کنند و بنابراین برای بقای خود نیاز به خوردن دارند تورین و آرژنین هستند. تورین را فقط می توان به مقدار زیاد در گوشت یافت. یک گربه در رژیم گیاهخواری مدت زیادی دوام نخواهد آورد.

جویدن غذای گربه

با یک نگاه به دندان های گربه و ماهیت گوشت خوار آنها کاملاً قابل مشاهده است. آرواره‌های آن‌ها پر از دندان‌های تیز است که برای پاره کردن و خرد کردن گوشت ساخته شده‌اند و دندان‌های آسیاب کاملاً وجود ندارند. در حالی که گربه ها دارای دندان های آسیاب هستند، آنها هنوز تیز هستند و برای خرد کردن ساخته شده اند و کاملاً با دندان های آسیاب جویدنی و آسیاب انسان متفاوت هستند.

دندان های گربه به سادگی برای جویدن زیاد طراحی نشده اند و در عوض، تکه های کوچک گوشت را جدا می کنند و آنها را کامل می بلعند. سعی کنید جویدن غذا با دندان های جلویی خود را تصور کنید، و به زودی می توانید بفهمید که چرا گربه ها جویدن کمی انجام می دهند.

غذای خشک چطور؟
بسیاری از گربه‌ها حتی غذای گربه را نمی‌جوند، به همین دلیل خرید غذایی که مخصوص گربه‌ها ساخته شده و خیلی بزرگ نیست، حیاتی است. همین امر در مورد بچه گربه ها و گربه های مسن نیز صدق می کند. آنها فقط باید غذایی بخورند که مخصوصاً برای خوردن آنها طراحی شده است، در غیر این صورت ممکن است خفه شوند.

برخی از گربه‌ها که بیشتر در معرض بیمار قرار دارند، قبل از قورت دادن، کیبل‌های خود را کمی می‌شکنند، اما بیشتر آنها به طور کامل از دریچه پایین می‌روند. حتی با گوشت، گربه‌ها تکه‌های کوچک‌تر و به اندازه نیش را جدا می‌کنند و با کمی جویدن آن‌ها را به طور کامل می‌بلعند.

آیا دلیلی برای نگرانی وجود دارد؟

از آنجایی که نجویدن غذا در گربه ها کاملاً طبیعی است، معمولاً دلیلی برای نگرانی در مورد این رفتار وجود ندارد. گفته می شود، در برخی موارد، گربه شما ممکن است خیلی سریع غذا بخورد، و این می تواند در صورت ترکیب با عدم جویدن باعث ناراحتی آنها شود. خوردن زیاد و سریع ممکن است باعث افزایش بیش از حد وزن، نفخ، ناراحتی معده و حتی استفراغ در گربه سانان شود، اما راه هایی برای کاهش سرعت آنها وجود دارد.

کیبل

ساده ترین راه حل یک ظرف غذای آرام خور است. این ظرف ها به گونه ای طراحی شده اند که به گربه شما اجازه می دهد فقط در یک لقمه مقدار معینی غذا دریافت کند. این می تواند به کاهش وزن آنها کمک کند، زیرا آنها قبل از اینکه تمام غذای خود را پایین بیاورند، احساس سیری می کنند و می تواند تا حد زیادی به جلوگیری از ناراحتی دستگاه گوارش کمک کند.

کلام آخر

اگر متوجه شدید که گربه غذای خود را نمی جود، دلیلی برای نگرانی وجود ندارد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *